Grant na dofinansowanie działalności poradni – rok akademicki 2025/2026
Nabór wniosków w semestrze letnim roku akademickiego 2025/2026 trwa od 20 października do 30 listopada 2025 r.
W naborze mogą wziąć udział wszystkie poradnie studenckie UMK. Każda poradnia może otrzymać dofinansowanie raz w ciągu roku akademickiego. W przypadku niewykorzystania puli środków istnieje możliwość przyznania dodatkowego dofinansowania tej samej poradni.
Cel programu
Program grantowy ma na celu wsparcie poradni studenckich w realizacji przedsięwzięć o charakterze dydaktycznym i społecznym, takich jak: szkolenia dla osób studiujących i zaangażowanych w pracę poradni z zakresu kompetencji miękkich, wydarzenia upowszechniające wiedzę i promujące działalność poradni dla lokalnej społeczności.
Na co można przeznaczyć środki?
Grant może być przeznaczony m.in. na:
♦ organizację szkoleń, warsztatów i wydarzeń edukacyjnych dla studentów oraz społeczności lokalnej,
♦ zakup materiałów szkoleniowych, warsztatowych i promocyjnych,
♦ zakup usług szkoleniowych,
♦ koszty podróży związane z realizacją działań edukacyjnych (w promieniu do 50 km).
Wyklucza się finansowanie podróży zagranicznych oraz wynagrodzeń uczestników przedsięwzięcia.
Jaka jest wysokość grantu?
Dofinansowanie jednorazowo nie może przekroczyć 4 500 zł brutto.
Jak otrzymać dofinansowanie?
Wniosek o dofinansowanie składa koordynator/ka poradni.
- Należy: Wypełnić formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 1 do regulaminu).
- Uzyskać podpis dziekana właściwego wydziału.
- Przekazać wniosek do koordynatorki sieci poradni studenckich UMK – mailowo na civic-yufe@umk.pl lub osobiście.
Wniosek należy złożyć co najmniej miesiąc przed terminem realizacji inicjatywy.
Harmonogram programu grantowego 2025/2026
20 października – 30 listopada 2025 – nabór na przedsięwzięcia realizowane w I półroczu 2026
15 grudnia 2025 – ogłoszenie wyników
1 stycznia – 30 czerwca 2026 – realizacja przedsięwzięć
16 lutego – 31 marca 2026 – dodatkowy nabór (w miarę dostępności środków)
16 kwietnia 2026 – ogłoszenie wyników dodatkowego naboru
16 kwietnia – 30 czerwca 2026 – realizacja przedsięwzięć z dodatkowego naboru
15 lipca 2026 – ostateczny termin rozliczenia (do 14 dni po zakończeniu realizacji)
Obowiązki osoby koordynującej
- realizacja przedsięwzięcia zgodnie z wnioskiem, składanie zapotrzebowania na środki w systemie X-primer (Toruń) lub we współpracy z administracją wydziałową (Bydgoszcz),
- terminowe rozliczenie finansowe i merytoryczne (listy obecności, raport, zdjęcia itp.),
- opis wpływu społecznego przedsięwzięcia.
Brak rozliczenia środków uniemożliwia udział poradni w programie w kolejnych latach.

