Poradnie studenckie

Grant na dofinansowanie działalności poradni – rok akademicki 2025/2026

Nabór wniosków w semestrze letnim roku akademickiego 2025/2026 trwa od 20 października do 30 listopada 2025 r.

W naborze mogą wziąć udział wszystkie poradnie studenckie UMK. Każda poradnia może otrzymać dofinansowanie raz w ciągu roku akademickiego. W przypadku niewykorzystania puli środków istnieje możliwość przyznania dodatkowego dofinansowania tej samej poradni.

Cel programu

Program grantowy ma na celu wsparcie poradni studenckich w realizacji przedsięwzięć o charakterze dydaktycznym i społecznym, takich jak: szkolenia dla osób studiujących i zaangażowanych w pracę poradni z zakresu kompetencji miękkich, wydarzenia upowszechniające wiedzę i promujące działalność poradni dla lokalnej społeczności.

Na co można przeznaczyć środki?

Grant może być przeznaczony m.in. na:

♦ organizację szkoleń, warsztatów i wydarzeń edukacyjnych dla studentów oraz społeczności lokalnej,

♦ zakup materiałów szkoleniowych, warsztatowych i promocyjnych,

♦ zakup usług szkoleniowych,

♦ koszty podróży związane z realizacją działań edukacyjnych (w promieniu do 50 km).

Wyklucza się finansowanie podróży zagranicznych oraz wynagrodzeń uczestników przedsięwzięcia.

Jaka jest wysokość grantu?

Dofinansowanie jednorazowo nie może przekroczyć 4 500 zł brutto.

Jak otrzymać dofinansowanie?

Wniosek o dofinansowanie składa koordynator/ka poradni.

  1. Należy: Wypełnić formularz zgłoszeniowy (załącznik nr 1 do regulaminu).
  2. Uzyskać podpis dziekana właściwego wydziału.
  3. Przekazać wniosek do koordynatorki sieci poradni studenckich UMK – mailowo na civic-yufe@umk.pl lub osobiście.

Wniosek należy złożyć co najmniej miesiąc przed terminem realizacji inicjatywy.

Harmonogram programu grantowego 2025/2026

20 października – 30 listopada 2025 – nabór na przedsięwzięcia realizowane w I półroczu 2026

15 grudnia 2025 – ogłoszenie wyników

1 stycznia – 30 czerwca 2026 – realizacja przedsięwzięć

16 lutego – 31 marca 2026 – dodatkowy nabór (w miarę dostępności środków)

16 kwietnia 2026 – ogłoszenie wyników dodatkowego naboru

16 kwietnia – 30 czerwca 2026 – realizacja przedsięwzięć z dodatkowego naboru

15 lipca 2026 – ostateczny termin rozliczenia (do 14 dni po zakończeniu realizacji)

Obowiązki osoby koordynującej

  • realizacja przedsięwzięcia zgodnie z wnioskiem, składanie zapotrzebowania na środki w systemie X-primer (Toruń) lub we współpracy z administracją wydziałową (Bydgoszcz),
  • terminowe rozliczenie finansowe i merytoryczne (listy obecności, raport, zdjęcia itp.),
  • opis wpływu społecznego przedsięwzięcia.

Brak rozliczenia środków uniemożliwia udział poradni w programie w kolejnych latach.

Poradnie studenckie